Bruk IBAN og BIC

Overføring til utland:

  • Ved betaling til utlandet er det ekstra viktig at de opplysninger du gir er korrekte. Ukorrekte opplysninger kan føre til forsinkelse eller at transaksjonen ikke godtas av mottakende bank. Veiledning vil bli gitt via skjermbildene i nettbank.
  • Det er obligatorisk å benytte alternativet "Avsender betaler kun omk. i Norge" på alle betalinger i euro og betalinger uten veksling til land innen EU/EØS og Sveits, og i valutasorter tilhørende landene i disse områdene.
  • Opplysninger om mottaker og mottakers bank legges automatisk inn i ditt mottakerregister. Ved betaling senere til samme mottaker vil bankopplysningene hentes automatisk.
  • Mottaker vil i de fleste tilfeller motta pengene 2 virkedager etter at avsender er belastet, men dette vil variere mellom land og valutasorter.

Overføring fra utland:

  • Din konto vil bli godskrevet med samme valutadato som banken har mottatt pengene.
  • Du finner IBAN-nummer for din konto:
    • I Nettbank - se kontodetaljer (forstørrelsesglass eller Bank > Kontoer > Kontodetaljer)
    • Øverst på kontoutskriften
    NB: Hver konto har et unikt IBAN-nummer.
  • Sandnes Sparebank har BIC/SWIFT koden SASKNO22

Viktige opplysninger

Vi kan dessverre ikke sende NOK til: Mexico, Chile, Romania, Indonesia, Burundi og USA

Vi kan dessverre ikke sende USD til: Irak, Cuba, Libya, Sudan, Nord-Korea, Syria, Quatar, De Forente Arabiske Emirater

Vi tar dessverre ikke lenger inn valutasjekker i utenlandsk valuta. Vi tar fortsatt inn utenlandske sjekker i NOK.

Kontakt oss

Dersom du ikke har tilgang til nettbank, kan vi hjelpe deg med overføringen. Da må du fylle ut betalingsinformasjonen i dette skjemaet: (last ned skjema her) og sende det til oss på valuta@sandnes-sparebank.no eller faxnummeret som står på skjemaet.

For øvrig informasjon kontakt, vår valutavdeling på telefon 51 67 68 41 eller e-post valuta@sandnes-sparebank.no.